مجله طب فیزیکی

مطالبی درباره طب فیزیکی و توانبخشی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بی‌حسی‌ و‌‌ سوزن‌سوزن‌ شدن‌ زانو

بی‌حسی‌ و‌‌ سوزن‌سوزن‌ شدن‌ زانو

درد یکی از نگرانی‌های عمده بیماران در مورد تعویض کامل زانو است . مدیریت درد مناسب بهبود عملکرد بیمار را بهبود می‌بخشد , ریکاوری کارکردی را بهبود می‌بخشد و خطر عوارض بعد از عمل را کاهش می‌دهد . مدیریت درد با استفاده از اصول مسکن و استفاده از چند حالته چند حالته , پیشرفت کرده‌است . دستورالعمل‌های بالینی برای مدیریت درد پس از تایید توسط سوزش زانوی کره‌ای در ماه فوریه ۲۰۰۷ مورد تایید قرار گرفت . با این حال , کارایی و ایمنی پروتکل‌های مختلف هنوز نامشخص است . موضوع این مساله جراحی زانو و تحقیقات مرتبط با آن , مدیریت درد و بی‌هوشی در بیماران است . این موضوع شامل سه مقاله مروری و یک مقاله اصلی در این زمینه است . مقاله مروری , مفهوم کلی درد را توصیف کرده و با مفهوم فعلی تزریق زیرجلدی و بلوک‌های عصبی محیطی مرتبط است . مقاله مروری دیگر مقاله مروری بر یک موضوع نسبتا ً جنجالی اما نسبتا ً جنجالی در زمینه کارایی و ایمنی بلوک عصب فمورال و بلوک آن است . مواد و روش‌ها : این مطالعه یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده بود . اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسی , در بخش انگلیسی قابل‌رویت است . این مطالعه با هدف مقایسه اثر ضد دردی این دو روش انجام شد .
پروتکل‌های مدیریت درد در بیماران شامل مسکن دهانی یا تزریقی , بی‌دردی کنترل‌شده با بیمار , تزریق زیرجلدی , بلاک عصب محیطی و بلوک اپیدورال مداوم می‌باشد . تزریق درون صفاقی و بلوک‌های عصبی محیطی به دلیل نداشتن شواهد کافی از مزایا و عوارض جانبی کم‌تر از روش‌های سیستمیک , به ویژه در طب سنتی رایج هستند .
دوز مناسب و ترکیب این تزریقات غیر ضروری است . کارایی وابسته به زمان و درد ریباند نقاط ضعف این روش است . مواد و روش‌ها : این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شد . لی آزمایش‌ها کنترل‌شده تصادفی را بر روی اثرات هم افزایی رژیم‌های چند وجهی برای تزریق دارو بررسی کرد . مزایا و معایب بوپیواکائین لیپوزومی بیشتر توضیح داده شد .
به دلیل تسکین درد و تسکین درد , از بلوک عصب محیطی استفاده می‌شود . عصب محیطی هدف می‌تواند در استخوان ران , عصب سیاتیک و کاتتر ادراری باشد . این روش با یک روش منفرد یا پیوسته انجام می‌شود . احتیاط در استفاده از بلوک عصب ران پیوسته توصیه می‌شود , چرا که با ضعف عضلات چهارسررانی مرتبط بوده , خطر سقوط پس از جراحی را افزایش داده و حس عمقی مانند فمورال را به خطر می‌اندازد .
موافقین ۰ مخالفین ۰

نرمی غضروف کشکک زانو

نرمی غضروف کشکک زانو 

Chondromalacia patellae که به عنوان زانوی دونده نیز شناخته می‌شود ، وضعیتی است که در آن غضروف بینی استخوان کاسه زانو ( کاسه زانو ) از بین می‌رود و نرم می‌شود . این شرایط در میان افراد جوان و ورزشی رایج است ، اما ممکن است در بزرگسالان مسن‌تر که آرتروز زانو دارند نیز رخ دهد .
Chondromalacia اغلب به عنوان آسیب بیش از حد در ورزش دیده می‌شود و گاهی چند روز مرخصی گرفتن از آموزش می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد. در موارد دیگر ، تراز زانو نامناسب دلیل و صرفا ً استراحت است و آسودگی را فراهم نمی‌کند . علائم زانوی دونده ، درد زانو و احساسات خرد شده هستند ، اما بسیاری از افرادی که این بیماری را تجربه کرده‌اند هرگز به دنبال درمان پزشکی نیستند .
چه چیزی موجب chondromalacia می‌شود ؟
کاسه زانو شما معمولا ً در مقابل مفصل زانو قرار دارد . وقتی زانوی خود را خم می‌کنید ، باسن کاسه زانو تان به سمت غضروف ران و یا استخوان ران در زانو سر می‌خورد . tendons و رباط‌ها کاسه زانو شما را به ماهیچه ران و ران شما متصل می‌کند . هنگامی که هر یک از این اجزا به درستی حرکت نمی‌کند ، می‌تواند باعث شود کاسه زانو شما به استخوان ران خود بمالید . این مالیدن غیر عادی ممکن است منجر به وخامت در the شود که منجر به chondromalacia patellae ، یا زانو زدن دونده می‌شود .
حرکات نادرست کاسه زانو ممکن است ناشی از : هم تراز ضعیف به دلیل شرط مادرزادی ضعیف عضلات عقب و ران ( ماهیچه‌ها در پشت و داخل ران ) ، استرس خود را به مفاصل زانو ، مانند دویدن ، اسکی و یا ضربه مستقیم به کاسه زانوی خود تکرار کنید .
موافقین ۰ مخالفین ۰

درمان درد استخوان دنبالچه

درمان درد دنبالچه

کبوتر باز و باسن ( ژست کبوتر ) زنی که کبوتر در حال اجرا برای باز کردن مفاصل باسن است , ژست کبوتر به باز کردن باسن کمک می‌کند .

این کشش یک حالت یوگا است که به باز کردن باسن کمک می‌کند . استخوان‌های ران و ماهیچه ساق پای خمیده را امتداد می‌دهد .

این حالت برای افراد با مشکلات زانو مناسب نیست .

چهار دست و پا را در جلو شانه و دور شانه از هم جدا کنید .

زانوی چپ را به جلو و کمی پشت و سمت چپ دست‌چپ با مچ پا به سمت استخوان کفل راست قرار دهید .

پای راست را عقب بکشید و راست نگه دارید تا ران به سمت زمین بیفتد . اگر باسن نه مربع است , پنجه پشتی را زیر فشار قرار دهید تا این کار را تصحیح کنید.

اگر لازم باشد بالاتنه را به جلو و به جلو بکشید تا کشش را افزایش دهید.

این موقعیت را برای چند ثانیه نگه دارید و در طرف دیگر تکرار کنید .

برای جلوگیری از درد دنبالچه ، افراد باید از نشستن طولانی و تمرینات تاثیر بالا مانند دویدن و پریدن اجتناب کنند . تمرینات تاثیر بالا ممکن است هر گونه التهاب را تشدید کرده و موجب تشدید بیشتر عضلات لگن و لگن شود.

آسیب‌های مغزی در طول زمان التیام پیدا خواهند کرد. تا زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد ، درمان‌ها مانند درمان فیزیکی ، کش دادن و صندلی cushioning باید به تسکین درد و ناراحتی کمک کند .

کلینیک دکتر یزدانی

موافقین ۰ مخالفین ۰

درد در جلوی زانو

 درد در جلوی زانو 

مفصل زانو : PFPS Runners زانو یا Patella femoral درد ( PFPS ) - بسیاری از دوندگان در قسمت جلویی زانو درد ایجاد می‌کنند ( PFPS ) . این معمولا ً به عنوان " زانوی دونده " شناخته می‌شود . این پست را به دلایل مشترک درد زانو در دوندگان مشاهده کنید . یکی از ویژگی‌های زانوی دونده این است که ما اغلب هیچ چیز را در امتحان یا MRI نشان نمی‌دهیم . درد در مقابل زانو از دویدن معمولا ً به خاطر ورم مفاصل و یا ورم مفاصل نیست . بسیاری از دوندگان با MRI که یک قطره اشک meniscus را نشان می‌دهد حاضر خواهند بود - اما می‌دانیم که یک قطره اشک اور معمولا ً علت درد در مقابل زانوی شما نیست . بیشتر این اشک‌ها در دوندگان می‌توانند به طور ایمن نادیده گرفته شوند . ما حالا باور داریم که ضعف محوری / کفل , که منجر به چرخش درونی درونی استخوان ران می‌شود ( تصویر زیر را ببینید ) احتمالا ً علت of است . اگر به نمودار زیر نگاه کنید , نشان می‌دهد که چگونه لگن و قدرت باسن به کاسه زانو شما کمک می‌کنند ( patella ) که می‌تواند باعث درد زانوی جلویی شود. علاوه بر این, جراحی هرگز برای یک دونده با درد در مقابل زانو مطرح نمی‌شود . درمان فیزیکی که بر تقویت باسن تمرکز دارد , تقویت هسته و پایداری می‌تواند علائم PFPS را در بیشتر دوندگان کاهش دهد . بیشتر دونده‌ها که در قسمت جلو زانو درد دارند نیازی به توقف دویدن ندارند .

استراتژی‌های مقابله برای دوندگان عبارتند از: یک گام کوتاه‌تر با وزن بالاتر ( تعداد مراحل در دقیقه ) اجتناب از زمین تپه‌ای تا زمانی که درد کاهش پیدا کند .

پیش‌گیری : glutes / هسته مرکزی خود را حفظ کنید .

علایم کلاسیک کشکک : درد شدید در مقابل زانو , تورم , صدای کلیک و احساس ساییده شدن زانو . بدتر از آن وقتی که شما اولین بار بایستید , ورزش کنید , از پله‌ها پایین بیایید و تحت فشار قرار بگیرید . معمولا ً بر افراد جوان و سالم تاثیر می‌گذارد .

استخوان کشکک یک علت شایع درد قدامی زانو است و آن چیست : آسیب به غضروف در پشت شروع قاعدگی : شروع تدریجی . در زنان شایع‌تر است .

درمان : تمرینات , تسمه‌های زانو , کفی , پدهای ژل , گاهی جراحی .

پیدا کردن بیشتر : مراجعه به بخش کشکک برای اطلاعات عمیق

کلینیک دکتر یزدانی

موافقین ۰ مخالفین ۰

درد جلوی زانو و کشکک

سندرم درد پاتلوفمورال

علایم سندرم درد پاتلوفمورال یک درد دردناک و دردناک در جلوی زانو است . این درد - که معمولا ً به تدریج شروع می‌شود و اغلب در ارتباط است - ممکن است در یک یا دو زانو وجود داشته باشد . علائم دیگر شامل درد حین فعالیت و فعالیت‌هایی است که مکررا ً زانو را خم می‌کنند, مانند بالا رفتن از پله‌ها , دویدن , پریدن و یا چمباتمه زدن.

درد بعد از نشستن برای مدت طولانی با زانوهای خمیده , مثل یک نفر در سالن سینما یا سوار بر هواپیما .

درد ناشی از تغییر در سطح فعالیت یا شدت , اجرای سطح یا تجهیزات .

هنگام بالا رفتن از پله‌ها و یا هنگام ایستادن پس از نشستن طولانی به گوش می‌رسد .

در بسیاری از موارد , درد پاتلوفمورال با درمان ساده خانگی بهبود می‌یابد .

تغییرات فعالیت از انجام فعالیت‌هایی که زانوهایتان را تا زمانی که درد حل می‌شود , رها می‌کند . این ممکن است به معنای تغییر برنامه آموزشی تان یا تغییر دادن به فعالیت‌های با ضربه پایین باشد که استرس کمتری روی مفصل زانو شما ایجاد خواهند کرد . دوچرخه‌سواری و شنا کردن گزینه‌های خوبی هستند . اگر اضافه‌وزن دارید , کاهش وزن نیز به کاهش فشار روی زانو کمک می‌کند .

برنج روش برنج برای استراحت , یخ , فشار و ارتفاع است .

استراحت کن. از گذاشتن وزنه بر روی زانوی دردناک خودداری کنید .

یخ . چند بار در روز از بسته‌های سرد استفاده کنید . از یخ به طور مستقیم روی پوست استفاده نکنید .

فشرده‌سازی . برای جلوگیری از ورم بیشتر , به آرامی زانو را در یک بانداژ الاستیک قرار دهید و یک سوراخ در ناحیه شکم رها کنید . دقت کنید که پانسمان به راحتی مناسب باشد و باعث ایجاد درد اضافی نمی‌شود .

ارتفاع . تا جایی که ممکن است , استراحت با زانو بیشتر از قلب شماست .

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن به کاهش تورم و تسکین درد کمک می‌کنند .

اگر درد شما ادامه دارد یا جابجا کردن زانو دشوارتر می‌شود , با پزشک خود برای ارزیابی کامل تماس بگیرید .کلینیک دکتر یزدانی

موافقین ۰ مخالفین ۰