علت درد پشت زانو میتواند موارد زیر باشد:

آسیب همسترینگ

آسیب همسترینگ یک آسیب همسترینگ یک یا بیشتر از ماهیچه‌های پشت ران است .

این ماهیچه‌ها عبارتند از: عضله دوسر رانی و نیمه وتری یک کرنش همسترینگ رخ می‌دهد اگر ماهیچه دور کشیده شود . ممکن است کاملا ً از حد کشیده شود و ماه‌ها طول بکشد تا به طور کامل درمان شود .

آسیب‌های همسترینگ ممکن است در ورزشکارانی که سریع و سریع می‌دوند , مانند آن‌هایی که بسکتبال , تنیس و یا فوتبال بازی می‌کنند , شایع‌تر باشد .

پارگی منیسک

پارگی منیسک یک تکه غضروف در دو طرف زانو است . حرکات چرخشی هنگام چمباتمه زدن یا خم کردن پا ممکن است این غضروف را پاره کند . بسیاری از مردم هنگام پارگی منیسک , صدای پاپ را می‌شنوند .

درد ناشی از پارگی منیسک ممکن است ابتدا در دو روز آینده ظاهر نشود .

پارگی منیسک اغلب باعث بروز علائم دیگری می‌شود , از جمله : از دست دادن ضعف حرکتی زانو و خستگی زانو و پا در اطراف زانو که هنگام استفاده از جراحی برای پارگی منیسک نیاز است .

آسیب ACL : رباط صلیبی جلویی یا ACL یک دسته از بافت است که از جلو مفصل زانو می‌گذرد و استخوان‌ها را به هم متصل می‌کند و به حفظ ثبات مفاصل زانو کمک می‌کند .

وضعیت‌های ACL معمولا ً از توقف‌های ناگهانی و یا تغییر در جهت رخ می‌دهد . به طور مشابه با اشک meniscus ، یک کرنش در ACL ها ممکن است باعث ایجاد صدای ترکیدن ، و پس از آن درد و تورم شود .

ACL torn یک آسیب جدی و جدی است که اغلب به مدت طولانی یک ورزش‌کار را پوشش می‌دهد . ACLs Torn معمولا ً نیازمند جراحی ترمیمی هستند .رباط cruciate عقبی یا pcl نقش مشابهی را در ACL ایفا می‌کند ، اگر چه کم‌تر از ACL آسیب می‌بیند .

جراحات سطحی ممکن است در طول رویداده‌ای ناشی از ضربه اتفاق بیفتد ، مانند افتادن مستقیم بر روی زانو از ارتفاع و یا در یک تصادف اتومبیل . با استفاده از نیروی کافی ، رباط ممکن است به طور کامل پاره شود .

آسیب‌های مفصلی باعث بروز علائم می‌شوند از جمله : سفتی درد زانو در زانو در صورتی که مشکل خم کردن شکم در زانو که به طور کامل بر روی زانو قرار دارد ممکن است به تغییر شکل بدن کمک کند تا التیام یابد. یک آسیب جدی ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

رگ ته thrombosis ( DVT ) یک لخته خونی است و یک لخته خونی زمانی رخ می‌دهد که یک لخته خونی در the در عمق پا رخ می‌دهد .

بسیاری از افراد مبتلا به DVT در هنگام ایستادن احساس درد بیشتری دارند . با این حال ممکن است در اغلب اوقات درد پا و زانوی خود را احساس کنند .

علایم دیگر برای درد پشت زانو ممکن است شامل موارد زیر باشند : پوست که به رنگ قرمز یا گرم است در اثر خستگی در ناحیه دچار خستگی در ناحیه آسیب‌دیده و عوامل خطر ریسک برای DVT می‌تواند شامل اضافه‌وزن ، مسن‌تر بودن ، و کشیدن سیگار باشد. افرادی که شیوه زندگی sedentary را رهبری می‌کنند نیز ممکن است DVT را تجربه کنند .

DVT به دارو و مراقبت نیاز دارد چون اگر لخته شدن لخته به جریان خون تبدیل شود ، می‌تواند جدی‌تر شود .


اطلاعات بیشتر در کلینیک طب فیزیکی دکتر یزدانی